Blog > Komentarze do wpisu

E-wizytówki, prezentacje internetowe - sposób na promocję firmy w Internecie

Jest wiele sposobów na wypromowanie swojej firmy w Internecie. Jednym z nich jest prezentacja internetowa. Co to takiego? Czy nie lepiej posiadać i promować swoją oficjalną stronę internetową? Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że nie. Dlaczego?

Otóż strona internetowa to zazwyczaj mocno rozbudowana machina. Kilka głównych zakładek: o firmie, oferta, galeria zdjęć, aktualności, kontakt. Zazwyczaj te podstrony mają rozgałęzienia na jeszcze dokładniejsze, czyli przykładowo Oferta to 20 różnych produktów a każdy na samodzielnej podstronie. Częstym błędem jest w takim przypadku zła lub słaba nawigacja. Internauta gubi się po chwili na stronie, a zdenerwowany czasem wychodzi i szuka na Googlach innych rozwiązań.

Witryna tłumaczona na języki obce - czasem całościowo i dokładnie przygotowana, a czasem z powodu ogromnej ilości tłumaczeń i wiążących się z tym dużych kosztów, przetłumaczona pobieżnie i skrótowo.

I właśnie tu pojawia się prezentacja internetowa. Przygotowujemy ją na subdomenie naszej domeny tematycznej (osobna dla turystyki, przemysłu czy rolnictwa). Ponieważ głównie działamy popularyzując informację o Kliencie w Internecie cyrylicznym, skorzystaliśmy ze sprawdzonych tam rozwiązań. Rosjanie to naród konkretny, nielubiący owijania w bawełnę. Dlatego też wymyśliliśmy to tak:

- Index - czyli strona tytułowa, główna. Pokazanie na zdjęciach, formie flash, krótkim hasłowym opisie informacji o firmie. Na indexie flagi językowe.

- Pod flagami szczegóły, czyli dane teleadresowe, pełne informacje tekstowe o firmie, produktach, usługach. Teksty krótkie, zwięzłe i na temat. Tylko pigułka najważniejszych informacji, aby internauta w krótkim czasie dowiedział się gdzie trafił.

- Pod flagami materiały graficzne - zdjęcia i filmy które obrazują produkty oferowane przez Klienta.

Ponieważ prezentacje tworzymy tylko w html-u są one dobrze pozycjonowane. Poprawnie napisane walidują się, czyli nie mają błędów na kodzie. Optymalizacja daje drogowskazy dla robotów, które odpowiadają za pokazanie nas w pierwszej dziesiątce. Internauta zainteresowany tak zaprezentowanym produktem odwiedzi witrynę główną Klienta, lub bezpośrednio z poziomu e-wizytówki wykona telefon lub napisze maila do przedsiębiorcy.

Obecnie tworzymy również wersje prezentacji pod Internet mobilny, ale to już inny temat i znajdziecie go w innym dziale bloga.

środa, 18 stycznia 2012, aktru

Polecane wpisy