Blog > Komentarze do wpisu

Optymalizacja stron internetowych

Optymalizacja stron internetowych jest bardzo ważnym procesem. Ważnym, ale bardzo często pomijanym przy tworzeniu witryny. Dlaczego tak się dzieje? Na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć. Teoretycznie każdy o tym pisze i mówi. W tym wpisie postaram się krótko opisać ten termin i zrobić wstęp pod bardziej szczegółowe artykuły, opisujące poszczególne elementy mające wpływ na pozycjonowanie się witryny. Czym więc jest optymalizacja?

Wikipedia podaje, że optymalizacja stron internetowych to "dostosowanie (zoptymalizowanie) treści i kodu strony internetowej lub całego serwisu (witryny), pod określonym kątem. Optymalizację strony można podzielić na optymalizację kodu i optymalizację treści."

A co to oznacza?

Optymalizacja kodu to nic innego jak napisanie strony (bo strony się pisze) zgodnie z obowiązującymi prawidłami. Witryna powinna się walidować, czyli nie posiadać błędów. Obrazowo mówiąc, to coś w stylu wypracowania. Jeśli uczeń pięknie je napisze, ale popełni w nim 100 błędów (ktury, rze, wyglondnołem przez okno) to mimo wielkich chęci pani nauczycielka postawi 3-kę, bo pięknie napisane ale niedopuszczalne ze względu na błędy. Internet też jest taką panią nauczycielką. Sprawdza każdą napisaną stronę pod kątem jej poprawności. Jeśli strona ma błędy (czyli nie waliduje się) dostanie niższą ocenę. Jeśli waliduje się dostaje piątkę, czyli roboty wchodzące na nią nie są blokowane niczym.

Optymalizacja treści to przygotowanie strony dla oka ludzkiego. Czytelne ułożenie tekstów, w ogóle napisanie ich tak, aby były w 100% na temat a nie krążyły koło tematu. Zaznaczenie w tekście słów kluczowych, wypuklenie najważniejszych rzeczy. Przygotowanie na podstawie tekstów heada strony. Title, description i keywords - traktowane przez większość po macoszemu. Niby ładnie jest dać w title "Witamy was serdecznie na naszej stronie" bo trzeba być kulturalnym. Ale ta kultura prowadzi do tego, że witryna firmy produkującej np gwoździe jest poza pierwszą setką wyników na Google na "producent gwoździ" czy inne frazy związane z działalnością tejże firmy.

Mówiąc tak obrazowo, optymalizacja ogólnie mówiąc to ustawienie na stronie takich wirtualnych znaków, bilbordów reklamujących firmę. Nie ustawiamy ich w sumie dla ludzi, a dla robotów, które mają nakierować szukającego was internautę na waszą stronę.

niedziela, 15 stycznia 2012, aktru

Polecane wpisy